Validarea și aprecierea la locul de muncă sunt aspecte importante pentru fiecare angajat și pot fi obținute țînând seama de următoarele aspecte:
- Autovalorizarea rezultatelor profesionale
În multe situații, așteptarea angajaților este să fie apreciați de cei din jur pentru rezultatele pe care le obțin. Însă, unul dintre pașii importanți în construirea unui statut socio-profesional solid este reprezentat de conștientizarea propriilor merite. O persoană care este conștientă de realizările sale transmite siguranță de sine și credibilitate; în acest fel se face cu ușurință remarcată.
- Îmbunătățirea permanentă a propriei activități
Pentru a evolua din punct de vedere profesional și a deveni în timp un angajat cheie în cadrul unei organizații este necesară asimilarea continuă de noi informații, achiziționarea de noi competențe, respectiv formarea și dezvoltarea aptitudinilor.
Pe de altă parte, abordând în acest fel propria activitate, angajatul va fi în mod sigur apreciat de persoanele cu care colaborează fie că este vorba despre colegi, manageri sau parteneri de afaceri.
- Ascultarea activă
Atunci când două sau mai multe persoane comunică, fiecare dintre acestea este responsabilă pentru calitatea și exactitatea mesajelor care se transmit.
Există situații în care atenția este concentrată pe formularea unui răspuns avantajos și în acest fel se produce o fisură în comunicare.
Este esențial că la locul de muncă fiecare angajat să asculte informațiile care i se transmit cu scopul de a le înțelege într-o manieră autentică.
- Acceptarea și oferirea de feedback
Feedback-ul este un instrument fundamental în evoluția profesională a angajaților dacă este construit și folosit corect.
Pentru a beneficia de efectele pozitive ale acestuia este necesar că angajații să fie deschiși și să abordeze o atitudine matură atunci când li se comunică ce au de îmbunătățit, dar să-și asume și să se bucure în egală măsură, de aprecierile care li se transmit.
Totodată, este important că fiecare membru al companiei să-și exprime deschis părerile și așteptările.
- Competiția autentică – cea cu propria persoană
Tendința multora dintre angajați este să se compare și să intre în competiție cu ceilalți colegi. Însă, în timp această abordare conduce la acumularea de tensiune și frustrare.
Singura competiție sănătoasă și care are rezultate pe termen lung este cea cu propria persoană.
Astfel încât, este recomandat ca fiecare angajat să-și facă periodic o autoevaluare din perspectiva profesională și să identifice ce l-ar ajuta să evolueze și să-și atingă obiectivele profesionale.
Dincolo de toate aceste aspecte, este important atât la locul de muncă, dar și în general, ca raportarea la ceilalți să fie una autentică, cu alte cuvinte fiecare persoană poate evolua și se poate face remarcată fiind ea însăși.