Lucrul remote presupune un nivel ridicat de autonomie, o capacitate bună de organizare, de planificare și de prioritizare a activității.
Totodată este important să îți poți autoevalua activitatea și rezultatele într-un mod obiectiv.
Însă cum poți face astfel încât să știi că ești pe drumul cel bun atunci când lucrezi de acasă?
Iată câteva recomandări:
Comunică eficient
Chiar dacă nu interacționezi cu managerul sau cu echipa la fel mult ca atunci când lucrați de la sediul companiei, este necesar totuși să comunicați constant.
Comunicarea telefonică sau on-line poate fi o modalitate utilă de a clarifica aspecte importante care țin de activitatea ta profesională.
De asemenea, dacă acest lucru nu se întâmplă deja, ai posibilitatea de a veni chiar tu cu inițiativa de a organiza întâlniri on-line periodice în care să discutați despre proiectele și obiectivele pe care este necesar să vă concentrați în continuare.
Organizează-te
Atunci când lucrezi de acasă există riscul ca atenția să-ți fie distrasă de lucruri care nu au legătură cu job-ul. Astfel este posibil să nu-ți desfășori task-urile pe cât de eficient ai vrea.
Îți recomand să ai în permanență o listă cu activitățile zilnice. În acest fel vei avea mai multă claritate în raport cu acele task-uri care sunt urgente sau care sunt cele mai importante și vei reuși mult mai ușor să le prioritizezi.
Totodată vei avea posibilitatea ca la finalul fiecărei zile de lucru să evaluezi în ce măsură ai reușit să faci ceea ce ți-ai propus. De asemenea, vei putea să stabilești care sunt acele activități care îți consumă multe resurse de timp și în acest fel, îți va fi mult mai ușor să găsești soluții de eficientizare a activităților zilnice.
Analizează rezultatele pe care le obții
Poate te-ar ajuta să compari și să vezi dacă sunt diferențe între productivitatea ta la job din această perioadă și productivitatea din perioada în care lucrai de la sediul companiei.
Oamenii îmi spun adesea că și-au dat seama că sunt mai productivi atunci când lucrează remote, unul dintre argumente fiind legat de faptul nu mai consumă timp în trafic.
Este constructiv să analizezi cu obiectivitate cum se întâmplă lucrurile în cazul tău și să identifici cauzele.
De exemplu, dacă productivitatea ta a scăzut, este important să stabilești care sunt cauzele și să vezi ce ai putea îmbunătăți. Dacă dimpotrivă, nivelul tău de productivitate este mai mare, ar putea fi util să stabilești ce anume te ajută, astfel încât să poți menține acele aspecte pe termen lung.
Cere feedback
Ar putea să fie un exercițiu foarte bun să ceri feedback de la manger, de la echipă, de la alte echipe cu care interacționezi și de la clienții tăi. Îi poți întreba dacă au sesizat o schimbare în modul în care gestionezi activitatea și dacă din perspectiva lor, ar fi ceva ce ai putea îmbunătăți. Dacă faci acest lucru, este bine să analizezi cu obiectivitate în ce măsură acele puncte de vedere reflectă în mod real felul în care îți gestionezi job-ul și apoi să identifici dacă sunt recomandări pe care le poți aplica pentru a obține rezultate mai bune.
Lucrul remote presupune un nivel ridicat de flexibilitate în desfășurarea activității, dar poate și un nivel mai ridicat de responsabilitate.
Atunci când vezi beneficiile lucrului de acasă este constructiv să te bucuri de acestea, dar să te concentrezi și pe a stabili dacă sunt lucruri pe care ai putea să le îmbunătățești.