1. Echilibrul
Echilibrul intre viata personala si cea profesionala a devenit o tema tot mai dezbatuta in ultimii ani. Cei mai multi angajati isi doresc un mediu de munca in care se pot exprima deschis, in care se simt bine, in care isi pot dezvolta creativitatea si in care… nu trebuie sa respecte un program fix, de la noua la cinci. Programul de munca flexibil, zilele scurte la final de saptamana si unele beneficii cum ar fi fructe, cafea si apa la discretie se numara acum pe lista de prioritati a celor mai multi angajati. Cu alte cuvinte, lucrurile mici fac diferenta, iar aceasta regula se aplica si la locul de munca!
2. Aprecierea
Aprecierea este foarte importanta. Angajatii isi doresc sa fie vazuti si apreciati de catre manageri. O companie care nu acorda atentie activitatii angajatilor nu va avea rezultatele dorite. Numeroase studii au aratat ca firmele cu cele mai bune rezultate sunt cele care pun accent pe motivatia angajatilor. Cei mai mari CEO nu se ascund in spatele monitoarelor sau in birourile confortabile, ei comunica cu angajatii, le apreciaza activitatea atunci cand este cazul si planuiesc impreuna noi strategii pentru dezvoltarea companiei.
3. Valorificarea activitatii
Un job cu un salariu satisfacator nu mai reprezinta de foarte mult timp o prioritate, daca activitatea profesionala nu corespunde cu valorile si interesele pe care le au angajatii. Cei mai multi angajati isi doresc sa le fie valorificata munca, sa fie apreciati, iar rezultatele lor sa contribuie la succesul si dezvoltarea companiei. Salariul si mediul de munca reprezinta de asemenea factori importanti, insa activitatea propriu-zisa este mult mai importanta.
4. Provocarile profesionale
Plafonarea la job este unul dintre principalele motivate pentru care foarte multi angajati sunt in cautare de noi experiente profesionale. In ziua de azi, un job care aduce foarte multe provocari profesionale este cu siguranta un job mult mai dorit, iar in cazul acesta salariul nu mai este pus pe primul loc. Angajatii care primesc sarcini noi au posibilitatea sa se dezvolte, sa invete noi skill-uri sau sa isi masoare potentialul.
5. Cultura organizationala
Cultura unei organizatii este precum sanatatea, iar companiile de succes lucreaza constant la crearea bunastarii generale. Atitudinea pozitiva, relatiile transparente si respectul sunt doar cateva dintre valorile cele mai importante ce trebuie promovate in interiorul unei companii. Aceste valori ajuta la crearea unei relatii puternice si sanatoase intre angajati si manager. Angajatii nu isi pot desfasura activitatea intr-un mediu toxic si cu atat mai putin intr-un mediu in care nu reusesc sa se integreze. Astfel, crearea unei culturi organizationale sanatoase este un factor important pentru tot mai multi angajati.