Cum devin un angajat mai bun?

august 10, 2021 0 Comments

1. Imbraca-te pentru job. Chiar daca suna ciudat, este foarte important aspectul in cadrul unui birou de exemplu. Nu inseamna ca trebuie sa te imbraci la costum de 4 ace, ci tinuta sa fie decenta, curata etc.

2. Fii punctual. Si la job si la intalnirile cu prietenii. Mai ales daca incepi un job intr-o firma noua, punctualitatea denota respect si implicare. Fa-ti un obicei sa ajungi la serviciu cu cel putin 15 minute inainte de inceperea programului. Ajuta si la formarea de relatii colegiale(scurte discutii la cafea de exemplu).

3. Nu te compara cu ceilalti. E foarte important sa nu discuti despre realizarile/esecurile colegilor. Nu gandi ca Silvia sau Radu au fost promovati dupa 1 an in companie, si natural, vei primi si tu aceasta sansa. Focus pe realizarile personale, seteaza-ti teluri si munceste pentru realizarea lor.

4. Nu te sfii sa vorbesti daca gasesti ceva ca fiind ineficient in fisa postului de exemplu, sau daca identifici lucruri ce pot fi simplificate, atentie insa la modul in care le prezinti. Nu vrei sa pari arogant/a, ci efectiv un coleg eficient si dedicat grupului.

5. Pune multe intrebari. Oamenilor le place sa vorbeasca, mai ales atunci cand stiu mai multe decat ceilalti. E o situatie win-win, tu cunosti mai multe despre job/companie iar ceilalti se simt “traineri” si bineinteles ajuta si la dezvoltarea relatiilor colegiale.

6. Asuma-ti greselile. Daca ai gresit, recunosti si bineinteles iti ceri scuze. Dar nu te scuza prea mult. E de ajuns sa recunosti ca ai gresit si sa mergi mai departe cu lectia invatata. Daca te scuzi prea mult, pierzi din increderea colegilor/managerilor. Toti gresesc la un moment dat. Cine nu munceste nu greseste.

7. Limbajul este extrem de important. Chiar daca in firma este o atmosfera prietenoasa, nu folosi cuvinte vulgare, niciodata.

8. Nu barfi.

9. Daca ai timp liber, ajuta-ti colegii. Arata ca esti o persoana generoasa si de incredere, dar mai mult relatia cu colegul/colega va inflori, si poate ca ajutorul va fi reciproc, la un moment dat.

10. Invata cat se poate de multe despre job-ul tau. Arati ca doresti mai mult, si te incadrezi la promovare.

11. Identifica punctele tale forte si cele slabe. Focus pe ambele. E bine sa stii la ce te pricepi si la ce nu te pricepi si te ajuta in cazul in care exista un proces de evaluare in cadrul companiei la care lucrezi (daca tu stii la ce nu te pricepi, nu au cum sa te surprinda cu vesti proaste, deci esti pregatit/a sa raspunzi la eventuale critici).

12. Daca superiorul te mustreaza pentru ceva, e foarte important sa nu devii over defensive. Asculti cu interes si raspunzi in masura in care consideri. Evita sa il iei pe NU in brate, de cele mai multe ori nu primim mustrari in baza a ceva ce am facut prost.

13. Daca ai primit feedback pozitiv din partea superiorului, nu te culca pe o ureche. Focus pe activitatea pentru care ai primit acest feedback, si identifica alte parti ale activitatii tale care pot fi imbunatatite constant.

Leave a Comment

Your email address will not be published.