1. Imbraca-te pentru job. Chiar daca suna ciudat, este foarte important aspectul in cadrul unui birou de exemplu. Nu inseamna ca trebuie sa te imbraci la costum de 4 ace, ci tinuta sa fie decenta, curata etc.
2. Fii punctual. Si la job si la intalnirile cu prietenii. Mai ales daca incepi un job intr-o firma noua, punctualitatea denota respect si implicare. Fa-ti un obicei sa ajungi la serviciu cu cel putin 15 minute inainte de inceperea programului. Ajuta si la formarea de relatii colegiale(scurte discutii la cafea de exemplu).
3. Nu te compara cu ceilalti. E foarte important sa nu discuti despre realizarile/esecurile colegilor. Nu gandi ca Silvia sau Radu au fost promovati dupa 1 an in companie, si natural, vei primi si tu aceasta sansa. Focus pe realizarile personale, seteaza-ti teluri si munceste pentru realizarea lor.
4. Nu te sfii sa vorbesti daca gasesti ceva ca fiind ineficient in fisa postului de exemplu, sau daca identifici lucruri ce pot fi simplificate, atentie insa la modul in care le prezinti. Nu vrei sa pari arogant/a, ci efectiv un coleg eficient si dedicat grupului.
5. Pune multe intrebari. Oamenilor le place sa vorbeasca, mai ales atunci cand stiu mai multe decat ceilalti. E o situatie win-win, tu cunosti mai multe despre job/companie iar ceilalti se simt “traineri” si bineinteles ajuta si la dezvoltarea relatiilor colegiale.
6. Asuma-ti greselile. Daca ai gresit, recunosti si bineinteles iti ceri scuze. Dar nu te scuza prea mult. E de ajuns sa recunosti ca ai gresit si sa mergi mai departe cu lectia invatata. Daca te scuzi prea mult, pierzi din increderea colegilor/managerilor. Toti gresesc la un moment dat. Cine nu munceste nu greseste.
7. Limbajul este extrem de important. Chiar daca in firma este o atmosfera prietenoasa, nu folosi cuvinte vulgare, niciodata.
8. Nu barfi.
9. Daca ai timp liber, ajuta-ti colegii. Arata ca esti o persoana generoasa si de incredere, dar mai mult relatia cu colegul/colega va inflori, si poate ca ajutorul va fi reciproc, la un moment dat.
10. Invata cat se poate de multe despre job-ul tau. Arati ca doresti mai mult, si te incadrezi la promovare.
11. Identifica punctele tale forte si cele slabe. Focus pe ambele. E bine sa stii la ce te pricepi si la ce nu te pricepi si te ajuta in cazul in care exista un proces de evaluare in cadrul companiei la care lucrezi (daca tu stii la ce nu te pricepi, nu au cum sa te surprinda cu vesti proaste, deci esti pregatit/a sa raspunzi la eventuale critici).
12. Daca superiorul te mustreaza pentru ceva, e foarte important sa nu devii over defensive. Asculti cu interes si raspunzi in masura in care consideri. Evita sa il iei pe NU in brate, de cele mai multe ori nu primim mustrari in baza a ceva ce am facut prost.
13. Daca ai primit feedback pozitiv din partea superiorului, nu te culca pe o ureche. Focus pe activitatea pentru care ai primit acest feedback, si identifica alte parti ale activitatii tale care pot fi imbunatatite constant.
Folosim cookie-uri pe site-ul nostru web pentru a vă oferi cea mai relevantă experiență, amintindu-vă preferințele și repetând vizitele. Dând clic pe „Acceptați toate”, sunteți de acord cu utilizarea pentru TOATE cookie-urile. Cu toate acestea, puteți vizita „Setări cookie” pentru a furniza un consimțământ controlat.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Durată
Descriere
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.