Cum sa nu pierzi angajatii valorosi ai companiei?

august 31, 2021 0 Comments

Principalele motive pentru care un angajat se gandeste sa paraseasca actualul loc de munca au legatura cu salariul, cu implinirea pe plan profesional, cu atmosfera de la lucru si chiar cu timpul liber care ii mai ramane la dispozitie dupa incheierea programului de lucru.

  • Se simt ignorati sau neapreciati – este un motiv des intalnit la angajatii care vin constant cu idei noi sau incearca sa-si aduca aportul la dezvoltarea afacerii. Daca le respingi din start ideile, fara macar sa verifici daca este vreuna fezabila, sunt mari sanse sa le tai aripile si sa-i faci sa caute in alta parte urechi dispuse sa-i asculte.
  • S-au plictisit – daca ajung la concluzia ca talentele si abilitatile lor nu sunt puse in lumina sau daca simt ca nu mai au ce invata, nu mai au motivatia necesara, se vor plafona si, intr-un final, isi vor da demisia.
  • S-au saturat de atmosfera de la lucru – pe langa management, si atmosfera de la locul de munca e importanta pentru un angajat de top. Daca e implicat mereu in conflicte mai mult sau mai putin reale cu ceilalti colegi, va cauta cu siguranta o cale de iesire.
  • Au obosit psihic si/sau fizic – nu e suficient pentru un angajat sa nu fie ingropat in taskuri si lucruri de facut, ca sa se simta obosit fizic sau psihic. Daca, pe langa ce are de facut la job, mai are parte si de o viata personala agitata, va cauta o solutie la aceste probleme si jobul e unul dintre lucrurile la care poate renunta.

Cum te afecteaza plecarile angajatilor performanti

Plecarea unui angajat bun afecteaza o afacere mai mult decat ai crede. incepand cu banii cheltuiti pe recrutarea unui inlocuitor cel putin la fel de capabil pana la scaderea eficientei celorlalti, toate acestea sunt lucruri de care trebuie sa tii cont si pe care sa le prevezi in eventualitatea in care ramai fara un om de baza.

Costuri de angajare

Primele cheltuieli pe care le vei resimti dupa plecarea unei persoane valoroase sunt cele necesare pentru recrutarea unui om nou, care sa aiba perspectivele de a atinge nivelul celui care a demisionat. Daca angajezi si serviciile unei firme de HR ca sa descopere omul potrivit pentru job, vei scoate cu siguranta mai multi bani din buzunar.

Productivitate redusa

in cazul in care ai decis sa aduci un om nou in locul celui care a plecat, mai trebuie sa tii cont si de pierderile rezultate din productivitatea redusa asociata cu un angajat nou. Nu mai vorbim aici despre eventualele erori pe care le poate face acesta, mai ales daca nu e obisnuit cu metodele, cu echipamentul sau cu sistemul de lucru din compania ta.

Moral scazut printre ceilalti angajati

atunci cand unul dintre angajatii tai de top a plecat, efectele nu se vad si in moralul celorlalti angajati. Unii isi vor pune intrebari, altii vor fi demoralizati la gandul ca atributiile celui care a plecat le vor reveni lor – cel putin pana cand va sosi un inlocuitor – si cu siguranta si altii se vor gandi la demisie. toate acestea se vor resimti in productivitatea redusa a intregii echipe.

 

Solutii pentru a nu pierde angajatii valorosi

Din fericire, lucrurile nu sunt chiar atat de tragice. Exista o serie de masuri care te vor ajuta sa previi sau macar sa limitezi un eventual exod al angajatilor pe care nu-i vrei plecati. iata-le pe cele mai importante:

Recunoaste meritele acolo unde este cazul

O vorba buna spusa la momentul oportun valoreaza mai mult decat o prima consistenta, pentru ca uneori banii nu mai sunt indeajuns pentru a multumi un „veteran” care s-a plictisit sau care simte ca s-a plafonat.

Un simplu multumesc sau o apreciere exprimata public, in cadrul unui meeting, le transmite angajatilor un mesaj mult mai important: ca sunt apreciati si admirati si ca munca lor e valoroasa.

Comunica deschis prioritatile si planurile de viitor

Unul dintre lucrurile pe care multi angajati le considera importante pentru cariera lor este sa fie facuti partasi la planurile de viitor ale celor pentru care lucreaza. E o idee simpla care se bazeaza integral pe incredere. Vor sa cunoasca prioritatile companiei, dar si directia pe care se va inscrie compania in perioada urmatoare.

Acest simplu fapt le va da incredere in propriul viitor si le va deschide noi oportunitati in cariera. asta pentru ca le va fi mai usor sa-si planifice propriii pasi si sa-si aleaga din timp drumul pe care vor sa mearga.

Fii receptiv la problemele angajatilor

Nu e important daca ideile sunt bune sau rele. Mai important este ca cei care lucreaza pentru tine sa gaseasca disponibilitate si ascultare. ii va face sa se simta mai apreciati, in primul rand pentru ca vorbele si ideile lor au greutate. si, in cazul in care una dintre ideile puse in discutie este remarcabila, ai castigat de doua ori

Leave a Comment

Your email address will not be published.