Se intampla deseori ca, impotmoliti in rutina, sa ajungem sa privim cele opt ore petrecute la serviciu ca pe o perioada de maxima plictiseala sau, mai rau, ca pe o corvoada. Cum facem sa “reincalzim” relatia angajat-job? Iata ce ne sfatuieste, pe about.com, specialistul in resurse umane Susan M. Heathfield.
Propuneti-va cu adevarat acest lucru
In primul rand trebuie sa aveti o atitudine pozitiva, sa va propuneti intr-adevar sa va simtiti bine la locul de munca. Suna simplu dar este destul de dificil, indiferent de care parte a baricadei ne aflam, in zona sefilor sau a subalternilor. Toti managerii isi doresc sa aiba doar angajati model, in timp ce toti angajatii isi doresc sefi ideali si colegi pe masura. Nu se intampla asa.
De aceea, sfatul nostru este sa va concentrati asupra aspectelor care inca va mai atrag. Chiar daca nu mai simtiti aceeasi incantare ca in prima zi, cu siguranta exista cateva lucruri ca va mai plac, din moment ce nu va cautati un alt job. Evitati persoanele cu atitudine negativa si identificati colegii care va sunt simpatici si cu care va intelegeti. Exploatati aceste aspecte la maximum si o sa constatati ca orele petrecute la serviciu nu vi se mai par la fel de plictisitoare sau chinuitoare.
La birou, o gluma buna poate detensiona o situatie stresanta si poate ajuta angajatii sa gasesca ceva in comun pe seama caruia sa rada alaturi de sefii lor. Glumele nu sunt neaparat un lucru indispensabil pentru un manager de succes, insa studii recente au demonstrat ca umorul duce la creativitate, la interactiuni interpersonale mai bune si la o atmosfera mai distractiva la serviciu.
Rasul creeaza spatii de lucru mult mai degajate, ceea ce duce, deseori, la succesul unei afaceri. Insa multi dintre manageri se tem ca momentele lor de reprezentatii amuzante ar putea avea si consecinte negative, cum ar fi actiunea in instanta a unuia dintre angajatii mai sensibili.
O alte regula importanta a glumelor la serviciu este ca un manager nu ar trebui niciodata sa puna un subordonat intr-o lumina proasta. “Cel mai rau lucru pe care il poti face este sa transformi un salariat intr-o tinta”. Cel mai bun lucru, insa, pentru a detensiona o situatie, este ca managerul sa rada de el insusi.
Intr-o atmosfera degajata, productivitatea este mai ridicata, iar angajatii au mai multe idei bune si sunt mai fideli companiei.
Orice fel de umor pozitiv creste satisfactia la serviciu. Umorul arata ca esti si tu un om si ca poti vorbi cu subordonatii tai de la acelasi nivel.