Cele mai importante lucruri care conteaza pentru un angajator

octombrie 7, 2021 0 Comments

Indiferent cat de profesionisti sunt angajatii, angajatorii apreciaza foarte mult la angajati, urmatoarele lucruri:

1. Integritatea personala
  • Ceea ce promitem sa si facem si mai ales, in timpul stabilit.
  • Onestitate atunci cand nu stim cum sa facem un lucru. Este bine stiut faptul ca atunci cand nu stim sa facem ceva, tendinta noastra este de a amana finalizarea acelei sarcini.
  • Sa fim corecti, chiar si atunci cand nu ne avantajeaza acest lucru.
  • Sa fim centrati pe afacere si nu pe interesele noastre personale. Acest lucru inseamna, sa fim voluntari atunci cand este necesar, sa fim orientati catre actiuni si rezultate concrete, sa nu barfim sau sa ii vorbim de rau pe ceilalti si sa ne concentram

toate eforturile in situatii sau perioade de criza.

  • Capacitatea de a duce lucrurile la bun sfarsit fara sa fim impinsi de la spate
2. Capacitatea de a ne reveni din situatiile in care nu mai avem chef de nimic
  • Cand avem o problema personala, toate capacitatile nostre motrice si psihice sunt reduse la minim, lucru care afecteaza performanta.
3. Psihic sanatos si stabil
  • Sa avem capacitatea de a judeca corect si rational relatia cu sefii si cei din jur.
  • Sa nu etichetam oamenii in functie de starea noastra psihica.
  • Ceea ce spunem sa si facem, pentru a nu fi acuzati de labilitate psihica (una spunem si alta facem).
  • Sa nu ne anulam ceea ce am decis ca facem, asta inseamna, transfer de incredere catre cei din jur.
  • Profunzime in gandire si capacitatea de a anticipa de ce trebuie sau nu sa facem ceva.
  • Intelepciunea de a ne accepta propriile limite dar si pe ale celorlalti.
4. Self management skills
  1. Capacitatea de adaptare la mediul organizational al companiei, dat fiind faptul ca majoritatea angajatilor vor sa schimbe compania pentru a se potrivi cu ei;
  2. Punctualitatea;
  3. Buna organizare a muncii si a vietii personale;
  4. Exemplu si un vector de schimbare pozitiva pentru cei din jur.
Cum poti fi un angajat model sau angajatul lunii
  1. Sa ai stabilite cateva actiuni de voluntariat si de initiativa in relatia cu seful si cu cei din jur;
  2. Sa iti finalizezi actiunile in fiecare luna si sa nu amani ceva pentru mai tarziu;
  3. Sa iti realizezi obiectivele in fiecare luna.
De ce romanii se plang mereu de job-urile lor
  1. Nu au nimerit organizatia care trebuie;
  2. Pentru ca nu au capacitatea de adaptare;
  3. Pentru ca asa suntem noi romanii, trebuie sa ne plangem chiar si atunci cand avem de toate;
De ce romanii se plang ca nu fac bani
  1. Nu stiu sa isi consolideze cariera si pentru ca nu sunt specializati pe ceva anume;
  2. Nu stiu cum sa faca mai multi bani, in mod cinstit si profesional;
  3. Pentru ca nu sunt consiliati corect de catre specialisti cu rol in aceasta activitate;
  4. Pentru ca nu isi asuma eforturile de a face mai mult si pentru ca “mai bine stau degeaba decat sa muncesc pe degeaba”.
De ce angajatorii si sefii se plang mereu de subalternii lor
  1. Pentru ca au asteptari nerealiste de la unii dintre ei;
  2. Pentru ca au un rationament precar si pentru ca au pretentii sa se comporte fiecare ca si cum ar fi afacerea lor, acest lucru fiind absurd. Ei sunt angajati, nu angajatori.
  3. Pentru ca sunt lipsiti de o abordare profesionala si se bazeaza doar pe sentimente, afectat si atunci, ii judeca gresit.
  4. Pentru ca sistemul de recrutare este unul defectuos si pentru ca se angajeaza oameni care nu au nicio legatura cu cultura organizationala a companiei.
Care sunt solutiile?!
  1. Angajatorii sa devina profesionisti in conducerea performanta a unei afaceri si mai ales, in recrutarea angajatilor.
  2. Fiecare angajator sa isi stabileasca in mod clar si indubitabil coordonate clare pentru fiecare post in parte; obiective cantitative si calitative, mecanisme de realizare a acestor obiective, indicatori de performanta, Sisteme de evaluare si Sisteme de salarizare corecte(nu mari) si adaptate pietei.

Cum arata normalitatea?!

Este o intrebare pe care si-o pun atat angajatorii si angajatii cat si specialistii in domeniu. Altfel, normalitatea este data de calibrarea si armonizarea intereselor angajator-angajat si acest lucru se intampla atunci cand:

  1. O companie este bine organizata;
  2. Managementul este bine pregatit dpdv professional;
  3. Angajatii sunt echipati cu competente profesionale si motivati psihologic sa reuseasca in ceea ce au de facut;

O companie are nevoie de leaderi transformationali, care sa transforme totul in jurul lor.

Leave a Comment

Your email address will not be published.